Linards, Leons, Leo, Leonards, Leonarda
Iesūti
Linards, Leons, Leo, Leonards, Leonarda
Iesūti
Atpakaļ

Pirmdien parakstīs memorandu autostāvvietu pakalpojumu nozares pilnveidošanai

 Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un autostāvvietu operatori pirmdien, 10. novembrī, parakstīs memorandu autostāvvietu pakalpojumu nozares pilnveidošanai, informēja autostāvvietu operatoru pārstāvji.

Uzņēmumu pārstāvji skaidro, ka ik mēnesi Latvijā vairāki simti tūkstoši autovadītāju izmanto maksas autostāvvietas, tomēr autostāvvietu operatori un PTAC saņem patērētāju sūdzības par tiem piemērotajiem līgumsodiem. Tādējādi, lai mazinātu pārpratumus, PTAC un nozares pārstāvji sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK) ir izstrādājuši labās prakses un ieteikumu apkopojumu un parakstīs memorandu, lai to ievērotu.

Informatīvais pasākums un memoranda “Labās prakses un ieteikumu apkopojumu autostāvvietu pakalpojumu sniegšanā” parakstīšana notiks pirmdien, 10. novembrī, plkst. 11 PTAC telpās.

Pasākumā piedalīsies PTAC direktore Zaiga Liepiņa, SIA “Cityparks Latvija” valdes loceklis Gundars Smans, SIA “EuroPark Latvia” valdes loceklis Mārtiņš Meisītis, LTRK valdes loceklis Jānis Lielpēteris un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis.

Meisītis norāda, ka lielākā daļa sodu, ko saņem autovadītāji, ir saistīti ar pakalpojuma apmaksas neveikšanu vai citu būtisku autostāvvietu lietošanas noteikumu neievērošanu. “Patērētāji pieļauj dažādus pārkāpumus, tostarp neuzmanības vai nezināšanas dēļ. Piemēram, neveic savlaicīgu stāvvietas pakalpojumu apmaksu, nereģistrē auto, lai izmantotu bezmaksas stāvēšanas laiku, vai novieto to neatbilstoši noteikumiem. Noteikumu neievērošana rada nepatīkamas sekas,” viņš piebilst.

Savukārt Smans informē, ka memoranda mērķis ir definēt galvenos principus un izcelt būtiskākos nosacījumus, kas jāievēro, izmantojot autostāvvietu pakalpojumus, tādējādi samazinot gadījumu skaitu, kad patērētāji tiek sodīti.

Vienlaikus Liepiņa papildina, ka sūdzības no patērētājiem visbiežāk ir par līgumsodiem, kas piešķirti par stāvvietu noteikumu neievērošanu. “Ir svarīgi, ka pakalpojuma saņemšanas noteikumi ir vienkārši, viegli un ātri saprotami patērētājiem, atceroties arī par tādu patērētāju grupu, kuri izmanto konkrētu stāvvietu ļoti reti vai pirmo reizi,” viņa min.

Liepiņa aicina komersantus ievērot tolerances periodu, lai patērētāji paspētu izprast un izpildīt visus nosacījumus, sākot izmantot stāvvietu, savukārt patērētājus – ievērot noteikumus un stāvvietā noteiktajā kārtībā norēķināties par pakalpojumu.

Labās prakses un ieteikumu apkopojumu autostāvvietu pakalpojumu sniegšanā izstrādājis PTAC sadarbībā ar “EuroPark Latvia” un “Cityparks Latvija”.

PTAC aicina memorandu parakstīt arī citiem autostāvvietu operatoriem.

Rakstīt komentāru

Lai atstātu komentāru, nepieciešams autorizēties
Komentāru nav.