Elīza, Lizete, Zete
Iesūti
Atpakaļ

“airBaltic” nākamajā vasaras sezonā piedāvās trīs jaunus maršrutus un palielinās lidojumu biežumu 20 maršrutos

Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic” nākamajā vasaras sezonā sāks lidojumus trijos jaunos maršrutos, kā arī palielinās lidojumu biežumu 20 esošajos maršrutos.

“airBaltic” nākamajā vasaras sezonā sāks tiešos lidojumus no Rīgas uz Antalju Turcijā, kur līdz šim tika veikti čarterlidojumi, uz Oulu Somijā, kā arī sāks iepriekš izziņotos reisus uz Kauņu Lietuvā.

Lidojumus maršrutā Rīga-Antalja aviokompānija veiks divas reizes nedēļā, savukārt maršrutos Rīga-Oulu un Rīga-Kauņa piecas reizes nedēļā.

Tāpat “airBaltic” plāno atsākt lidojumus divas reizes nedēļā no Rīgas uz Aberdīnu Lielbritānijā, kā arī no Rīgas uz Belgradu Serbijā, bet trīs reizes nedēļā – uz Erevānu Armēnijā.

Aviokompānija arī palielinās lidojumu biežumu 20 esošos maršrutos no Rīgas uz tādiem galamērķiem kā Berlīne, Bukareste, Cīrihe, Larnaka, Ļubļana, Malta, Milāna, Prāga, Sofija, Stambula, Tbilisi un citiem galamērķiem.

Nākamajā vasaras sezonā lidsabiedrība kopumā piedāvās gandrīz 70 tiešos maršrutus no Rīgas, kas ir par 8% vairāk nekā šīs vasaras sezonā.

Jau ziņots, ka “airBaltic” 2024.gadā pārvadāja kopumā 5,2 miljonus pasažieru, kas ir par 13% vairāk nekā gadu iepriekš, un veica 47 000 lidojumu, kas ir par 7% vairāk nekā gadu iepriekš.

Šogad pirmajā pusgadā “airBaltic” zaudējumi samazinājās vairākkārtīgi – līdz 1,729 miljoniem eiro, bet koncerna apgrozījums palielinājās par 3% un bija 349,648 miljoni eiro

Savukārt 2024.gadā “airBaltic” koncerns strādāja ar auditētajiem zaudējumiem 118,159 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, bet koncerna apgrozījums, salīdzinot ar 2023.gadu, palielinājās par 11,9%, sasniedzot 747,572 miljonus eiro.

Šogad augusta beigās Vācijas nacionālā aviokompānija “Lufthansa” kļuva par “airBaltic” akcionāru. Patlaban Latvijas valstij pieder 88,37% “airBaltic” akciju, “Lufthansa” – 10% akciju, finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 1,62%, bet 0,01% – citiem. Kompānijas pamatkapitāls ir 41,819 miljoni eiro.

Pēc “airBaltic” akciju sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) “Lufthansa” līdzdalības lielumu noteiks potenciālā IPO tirgus cena. Darījums paredz arī to, ka “Lufthansa” pēc potenciālā IPO piederēs ne mazāk kā 5% no “airBaltic” kapitāla.

Latvijas valdība 2024.gada 30.augustā vienojās, ka valstij pēc “airBaltic” IPO kompānijas kapitālā jāsaglabā vismaz 25% plus viena akcija. Savukārt šogad 19.augustā valdība nolēma, ka Latvija, tāpat kā Vācijas “Lufthansa”, veiks līdzieguldījumu 14 miljonu eiro apmērā “airBaltic” pirms potenciālā IPO.

Rakstīt komentāru

Lai atstātu komentāru, nepieciešams autorizēties
Komentāru nav.