Johanna, Hanna, Jana
Iesūti
Atpakaļ

Stājas spēkā izmaiņas televīzijas programmu izvietojumā un radio reklāmā

 Šodien stājas spēkā grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas nosaka televīzijas programmu izvietojuma secību televīzijas programmu izplatīšanas pakalpojumu sniedzēju pamatpiedāvājumā.

Grozījumus likumā rosināja “Apvienotā saraksta” (AS), Nacionālās apvienības, Zaļo un zemnieku savienības un “Latvija pirmajā vietā” deputāti, paužot, ka mērķis ir veicināt vietējā satura izplatīšanu televīzijā.

Līdz ar grozījumiem noteikts, ka no šodienas televīziju pamatpiedāvājumā augstāk būs jābūt bezmaksas apraidē esošajiem Latvijas Sabiedriskā medija kanāliem, kam seko bezmaksas apraidē esošie komerciālie televīzijas kanāli. Pēc tam programmu sarakstā jābūt reģionālajām vai vietējām televīzijām, kā arī vismaz vienai televīzijas programmai, kuras raidījumu valoda vismaz 50% apmērā no kopējā raidlaika ir valsts valoda, ar nosacījumu, ka minētās programmas kopējais raidlaika apjoms ir vismaz 18 stundas katru diennaktī.

Sākotnēji politiķi šos grozījumus bija piedāvājuši skatīt atsevišķā likumprojektā, tomēr, veicot vairākas izmaiņas deputātu piedāvājumā, šie grozījumi tika iekļauti kā priekšlikums jau tobrīd Saeimā esošajos Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma grozījumos, kas mainīja radio reklāmu ierobežojumu uzskaites kārtību. Tādējādi jautājums par programmu kārtības izmaiņām Saeimā tika skatītas tikai vienu reizi, par likuma grozījumiem deputātiem balsojot trešajā lasījumā.

Ar grozījumiem, kas mainīja radio reklāmu ierobežojumu uzskaites kārtību, tika noteikts, ka reklāmas apjoms radio programmās vairs netiks ierobežots katrā stundā, bet gan diennaktī, nepārsniedzot 20% no kopējā raidlaika.

Likuma grozījumi arī precizē un vienkāršo reklāmas veidu klasifikāciju, piemēram, no likuma tiek izslēgti jēdzieni “radio veikals” un “radio veikala skatlogs”.

Ar grozījumiem noteikts, ka ilgstošas reklāmas, kas ir ilgākas par 90 sekundēm, tiek skaidri definētas un tām tiek noteikti izvietošanas ierobežojumi, piemēram, tās nedrīkst rādīt valsts svētku un reliģisko ceremoniju laikā.

Grozījumos uzsvērta nepieciešamība marķēt komerciālos paziņojumus, lai sabiedrība varētu skaidri atšķirt redakcionālo saturu no apmaksāta satura.

Izmaiņu anotācijā teikts, ka grozījumu mērķis ir nodrošināt vienotu un saprotamu reklāmas regulējumu radio programmās un samazināt administratīvo slogu un pielāgot regulējumu reālajai situācijai mediju tirgū. Tāpat grozījumu iniciatori uzskata, ka ar tiem tiks uzlabota sabiedrības informētība par apmaksāta satura klātbūtni.

Jau ziņots, ka pēc TV24 direktora Klāva Kalniņa teiktā, “Tet” kanālu TV24 esot “aizlicis sarakstos ļoti tālu”. Tas, pēc Kalniņa teiktā, radījis neizpratni. Viņaprāt, latviešu kanālu novietošana televīzijas pakotnēs pat aiz vairākiem Krievijas kanāliem, kā tas esot gadījumā ar “Tet”, šā brīža apstākļos ir ļoti bīstama. Turklāt TV24 “Tet” piedāvājumā nav vienkopus ar citiem latviešu kanāliem, viņš piebilda.

Rakstīt komentāru

Lai atstātu komentāru, nepieciešams autorizēties
Komentāru nav.