


Tapuši jauni mācību materiāli skolēniem par bioloģisko atkritumu nozīmi aprites ekonomikā



Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) ir izstrādājusi mācību materiālus un video sēriju par to, kā bioloģiskie atkritumi var kļūt par resursu, izmantojot aprites ekonomikas principus, informēja ministrijā.
Materiāli paredzēti 8. klases ģeogrāfijas mācību priekšmetam.
KEM norāda, ka mācību komplekts palīdzēs skolēniem saprast, kas notiek ar bioloģiskajiem atkritumiem, kā tie ietekmē vielu aprites ciklu un kā tos iespējams izmantot atkārtoti – gan enerģijas ieguvei, gan augsnes uzlabošanai. Materiāli brīvi pieejami ikvienai skolai tīmekļa vietnē “mape.gov.lv”, sadaļā “Ģeogrāfija – 8. klase”.
Skolēni varēs apgūt tēmu ar mācību materiālu “Bioloģiskie atkritumi un to nozīme vielu aprites ciklā”, praktiski darboties ar darba lapu “Komposta piramīda”, lai uzzinātu, kas ir kompostējams. Tāpat skolēni varēs piedalīties lomu spēlē “Mēsli kā zelts?”, vērtēt biogāzes ražošanas ieguvumus un izaicinājumus, kā arī pārbaudīt savas zināšanas interaktīvā “Kahoot!” testā.
Tāpat izstrādāta četru mācību video sērija skolēniem – “Kas ir bioloģiskie atkritumi?”, “Bioloģiskie atkritumi kā energoresurss”, “Pareiza atkritumu šķirošana”, “Kā veidot kompostu?”. Video ir pieejami “YouTube”, meklējot pēc nosaukuma.
Savukārt skolotājiem izstrādāti divu mācību stundu plāni un resursu apkopojums ar saitēm uz izglītojošiem video, spēlēm un praktiskiem uzdevumiem.
Mācību materiāli izstrādāti sadarbībā ar Valsts izglītības attīstības aģentūru (VIAA), un tie atbilst valsts izglītības standartam.
Materiāli izstrādāti LIFE integrētā projekta “Atkritumi kā resursi Latvijā – reģionālās ilgtspējas un aprites veicināšana” laikā ar Eiropas Savienības LIFE programmas un Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas finansējumu.
KEM norāda, ka informācija atspoguļo tikai autoru nostāju un viedokli un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūras (CINEA) nostāju un viedokli. Ne Eiropas Savienība, ne finansējuma piešķīrējs nav atbildīgi par pausto saturu


