Atpakaļ

Latvija kā izaicinājumus profesionālajā izglītībā izceļ sasaisti ar darba tirgu, mācību kvalitāti un pedagogu kompetence

Būtiskākie izaicinājumi profesionālajā izglītībā ir ciešāka sasaiste ar darba tirgus vajadzībām, mācību programmu kvalitāte un pedagogu kompetence, liecina Izglītības un zinātnes ministrijas sagatavotais ziņojums, ko otrdien izskatīja valdība.

Dānijā 11.septembrī un 12.septembrī norisināsies Eiropas Savienības (ES) neformālā izglītības ministru sanāksme, kurā plānots diskutēt par profesionālās izglītības attīstību nākamajā periodā un Herningas deklarāciju, kas nosaka sadarbības virzienus līdz 2030.gadam.

Latvijā nacionālā līmenī tiek ieviesta absolventu monitoringa sistēma un attīstīti sadarbības tīkli starp izglītības iestādēm un uzņēmumiem, lai labāk pielāgotos ekonomikas izmaiņām, norāda IZM.

Īpaša uzmanība pievērsta darba vidē balstītu mācību pieejas pilnveidei, individuālāku programmu izstrādei un nozaru ekspertu padomju stiprināšanai, lai nodrošinātu darba tirgus prognožu integrēšanu profesionālajā izglītībā.

Latvija norāda, ka profesionālās izglītības kvalitāte ir cieši saistīta ar pedagogu kvalifikāciju, tādēļ svarīgi ir veidot atbalsta pasākumus skolotāju un mācībspēku profesionālajai izaugsmei.

Kopš 2020.gada Eiropā profesionālās izglītības jomā darbojas Osnabrikas deklarācija, kas veicina sadarbību un zināšanu apmaiņu starp dalībvalstīm. Šī deklarācija drīzumā tiks atjaunota Herningas deklarācijas formā, turpinot apņemšanos stiprināt Eiropas profesionālās izglītības sistēmu, norāda IZM.

Atbalstot Herningas deklarāciju, Latvija akcentē profesionālās izcilības centru tīkla attīstību ES, kas veicina inovācijas un reformu īstenošanu. Tāpat Latvija aicina turpināt īstenot Osnabrikas deklarāciju un Eiropas līmenī izstrādāt jaunu profesionālās izglītības stratēģiju, kas ietvertu arī Eiropas Komisijas Prasmju savienības iniciatīvas.

Rakstīt komentāru

Lai atstātu komentāru, nepieciešams autorizēties
Komentāru nav.