Olga, Zita, Liega, Zigita
Iesūti
Atpakaļ

Informatīvā kampaņā reģionālajos autobusos aicinās lietot drošības jostas

Autotransporta direkcija (ATD) informatīvā kampaņā reģionālajos autobusos aicinās pasažierus lietot drošības jostas.

Direkcijā, balstoties uz pētījumu aģentūras “Norstat” veikto aptauju, norāda, ka 22% pasažieru drošības jostas reģionālajos autobusos neizmanto vispār, bet 21% tās izmanto dažreiz.

Aptaujas dati liecina, ka 27% sabiedriskā transporta pasažieru vienmēr piesprādzējas, bet 9% pasažieru piesprādzējas pēc autobusa vadītāja atgādinājuma. Savukārt 21% aptaujāto nebrauc ar sabiedrisko transportu.

ATD norāda, ka drošības jostu izmantošanu sabiedriskajā transportā parasti aktualizē ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti autobusi. Galvenokārt tie neesot maršruta autobusi, bet pasažieru pārvadājumi pēc pasūtījuma. Kā piemēru direkcijā min avāriju janvāra sākumā uz Ventspils šosejas, kurā gāja bojā divi pasažieri un vēlāk arī šoferis. Toreiz vismaz daļa mikroautobusa pasažieru nebija piesprādzējušies.

Direkcijā atzīmē, ka jaunie starppilsētu autobusi pasažieru drošībai un ērtībai tiek aprīkoti ar drošības jostām, un paredzams, ka nākotnē tas kļūs par standartu.

Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka pasažieriem, kuru sēdvieta ir aprīkota ar drošības jostu, braukšanas laikā ir pienākums būt piesprādzētiem, un tas attiecas arī uz autobusu pasažieriem. Par nepiesprādzēšanos ar drošības jostu, kā arī par tāda pasažiera vešanu, kurš nav piesprādzējies, transportlīdzekļa vadītājam var piemērot 30 līdz 70 eiro sodu.

ATD valdes priekšsēdētājs Jānis Lapiņš norāda, ka drošības jostu lietošana jeb viens klikšķis, kas aizņem dažas sekundes, ir katra pasažiera personīgais lēmums, ar kuru viņš uzņemas atbildību par savu dzīvību. Drošības jostas var pasargāt no smagām traumām.

Pētījumu aģentūras “Norstat Latvija” aptaujā piedalījās 1003 Latvijas iedzīvotāji.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

Rakstīt komentāru

Lai atstātu komentāru, nepieciešams autorizēties
Komentāru nav.