Atis, Otomārs, Oto
Iesūti
Atpakaļ

Konferencē diskutēs par mākslīgo intelektu Latvijas augstākajā izglītībā

Latvijas Mākslas akadēmijā (LMA) nākamnedēļ, 7. novembrī, notiks konference “Mākslīgais intelekts Latvijas augstākajā izglītībā: no ieviešanas līdz pārvaldībai”,  informēja pasākuma rīkotāji.

Pasākums tiek rīkots, lai veicinātu kopīgu izpratni par mākslīgā intelekta lomu augstākajā izglītībā, aplūkojot gan tehnoloģiskos, gan ētiskos, organizatoriskos un pedagoģiskos aspektus, kā arī sāktu ilgtermiņa sadarbību starp iestādēm mākslīgā intelekta stratēģiju attīstībā.

Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) eksperte, Londonas Ekonomikas un politikas zinātņu skolas viesprofesore Mairēda Pračke stāstīs par to, kā augstskolas un koledžas var stratēģiski ieviest mākslīgo intelektu, saskaņojot to ar savām misijām, pārvaldību un inovāciju sistēmām.

Pēc tam tiks prezentēti pirmie rezultāti no Augstākās izglītības padomes aptaujas par mākslīgā intelekta ieviešanu Latvijas augstskolās un koledžās. Savukārt LMA pētniece Līga Vēliņa iepazīstinās ar ziņojumu par mākslīgā un mākslinieciskās inteliģences rīku izmantošanu mākslas izglītībā.

Pasākums turpināsies ar diviem diskusiju paneļiem par studentu pieredzi ar mākslīgā intelekta izmantošanu, kā arī par augstskolu iekšējiem izaicinājumiem un nākotnes stratēģiju plānošanu.

Kā norādīts pasākuma pieteikumā, konference iezīmē jaunas kopienas prakses izveidi, lai veicinātu sadarbību un zināšanu apmaiņu starp Latvijas augstskolām un koledžām, kuras aktīvi izmanto vai plāno ieviest mākslīgā intelekta risinājumus studijās, pētniecībā un institucionālajā pārvaldībā.

Kā vēstīts, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija šonedēļ pirms otrā lasījuma atbalstīja grozījumus Augstskolu likumā, kas cita starpā paredz, ka augstskolām būs jānosaka mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanas kārtība.

Kopš mākslīgā intelekta tehnoloģijas ienākušas augstākajā izglītībā un pētniecībā, augstskolas tā izmantošanu mēģina regulēt dažādos veidos – izstrādā stratēģijas, vadlīnijas vai atrunā ētikas kodeksos.

Vienlaikus nozares pārstāvji komisijas sēdē uzmanību uz pretrunīgām situācijām, piemēram, augstskolā ir noteikta mākslīgā intelekta lietošanas kārtība, taču atsevišķi pasniedzēji tomēr to aizliedz. Citviet noteikumu nav vispār, un katrs pasniedzējs rīkojas pēc saviem ieskatiem. Izskanēja arī gadījumi, kad pasniedzējs aizliedz izmantot mākslīgo intelektu, bet pats sagatavo kursa materiālus ar tā palīdzību.

Rakstīt komentāru

Lai atstātu komentāru, nepieciešams autorizēties
Komentāru nav.