Arvīds, Arvis, Druvis
Iesūti
Atpakaļ

PV aicina pasažierus ievērot dzīvnieku pārvadāšanas noteikumus

AS “Pasažieru vilciens” (PV) aicina pasažierus ievērot dzīvnieku pārvadāšanas noteikumus.

PV vairākas reizes gadā sastopas ar dažāda veida incidentiem, kuros ir iesaistīti suņi, kā arī pasažieri nereti pauž bažas par dzīvnieku pārvadāšanu bez uzpurņiem, suņu atrašanos uz sēdvietām vai agresīvu uzvedību.

Pēdējā negadījumā, kas notika šogad 12. septembrī, PV konduktore guva savainojumus pēc tam, kad suns bez uzpurņa viņai uzbruka. Patlaban policija veic negadījuma izmeklēšanu, kā arī PV sociālajos tīklos lūdz sabiedrību palīdzēt atpazīt saimnieku.

Lai novērstu šādas situācijas, PV aicina suņu saimniekus iepazīties ar dzīvnieku pārvadāšanas noteikumiem sabiedriskajā transportā un tos ievērot.

PV uzsver, ka pasažieriem, lai brauktu ar suni vilcienā, ir jāiegādājas bagāžas biļete, kā arī vilcienā suni drīkst pārvadāt ar uzliktu uzpurni, turot īsā pavadā, un uzpurnim ir jābūt uzliktam visu brauciena laiku. Taču suni vilcienā var vest bez uzpurņa, ja viņš atrodas dzīvnieku pārvadāšanai piemērotā somā vai būrī.

Tāpat PV atgādina, ka vilcienu krēsli nav paredzēti ne dzīvniekiem, ne somām vai citiem priekšmetiem, tāpēc sunim ir jāatrodas uz grīdas vai būrī/somā. Izņēmums var būt nelieli suņi, kurus saimnieki drīkst turēt klēpī, taču arī šādā situācijā uzpurnis vai pārvadāšanas soma ir jālieto.

Vienlaikus uzņēmums aicina saimniekus sakopt pēc sava dzīvnieka, kā arī radināt dzīvniekus pie uzpurņa lietošanas. Detalizētāk ar dzīvnieku pārvadāšanas noteikumiem vilcienā var iepazīties “vivi.lv/lv/informacija-pasazieriem/dzivnieku-parvadasana/”.

Jau ziņots, ka Latvijā pa dzelzceļu pagājušajā gadā pārvadāja kopumā 19,445 miljonus pasažieru, kas ir par 13,5% vairāk nekā 2023. gadā, kā arī par 5,3% vairāk nekā pirms pandēmijas jeb 2019. gadā.

Tāpat vēstīts, ka 2023. gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar Čehijas uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotajiem elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus 2023. gada decembrī un 2024. gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.

PV ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008. gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Rakstīt komentāru

Lai atstātu komentāru, nepieciešams autorizēties
Komentāru nav.